Bij Zilver.nl hechten we veel waarde aan de mening van onze klanten. Daarom hebben we ons aangesloten bij een reviewsysteem dat wordt beheerd door Kiyoh. Kiyoh verzamelt reviews van klanten en publiceert deze op hun website. Wij publiceren deze reviews ook op onze eigen website.
Kiyoh-reviews werken op een puntenschaal van 1 tot 10, waarbij een 1 staat voor ‘zeer slecht’ en een 10 voor ‘uitstekend.’ De reviews kunnen ook worden weergegeven als sterren. In dat geval staat een halve ster voor 1 punt en het maximale aantal – 5 sterren – staat dan voor een 10. Elke halve ster staat voor 1 punt. Wanneer er een puntenaantal wordt genoemd met één of meerdere decimalen achter de komma, dan zal deze eerst op de normale wijze worden afgerond (>= 0,5 wordt 1, < 0,5 wordt 0) alvorens deze wordt geconverteerd naar een sterrenweergave.
Elk uur worden de reviews op onze website ververst met als bron de feed van Kiyoh; hierdoor kan er een vertraging ontstaan tussen publicatie op kiyoh.com en op onze eigen website. Bij drukte kan deze vertraging oplopen tot 24 uur, storingen op kiyoh.com /kiyoh.nl/klantenvertellen.nl daargelaten.
Reviews worden niet door Zilver.nl gefilterd alvorens deze op de gelijknamige website worden geplaatst.
Reviews met een puntenaantal van 6 of hoger worden direct geplaatst. Reviews met een lager aantal worden na 7 dagen gepubliceerd. Een recensent krijgt altijd de kans om een review aan te passen, maar mag deze, eveneens als Zilver.nl, niet verwijderen.
Sinds 28 mei 2022 is de Europese Richtlijn modernisering consumentenbescherming ingegaan. Deze richtlijn voorkomt neppe reviews en stelt hierbij eisen aan de reviews die getoond mogen worden. Zo mogen sinds 28 mei 2022 alleen reviews getoond worden van consumenten die daadwerkelijk een bestelling hebben geplaatst in onze webwinkel.
Een klant wordt na het bestellen uitgenodigd om een review te plaatsen op de website van Kiyoh. Een consument mag ook uit eigen beweging een review plaatsen op één van de websites van Kiyoh, maar in het laatstgenoemde geval zal Kiyoh vragen om een factuur om de authenticiteit van de beoordeling vast te kunnen stellen. De review wordt direct verwerkt door het reviewsysteem, maar de verificatie vindt uiterlijk binnen 72 uur plaats.
Wij publiceren alle reviews, zowel positieve als negatieve reviews, omdat we vinden dat eerlijke feedback ons helpt om onze dienstverlening te verbeteren. Kiyoh controleert de reviews voordat deze worden gepubliceerd om te voorkomen dat er beledigende taal, persoonlijke informatie of spam wordt geplaatst.
Wij streven ernaar om op een transparante manier om te gaan met onze reviews en we vermelden op elke pagina met reviews dat deze afkomstig zijn van Kiyoh. Kiyoh behoudt zich recht voor om reviews te weigeren of te verwijderen als het vermoeden bestaat dat de beoordeling niet authentiek is.
Als u vragen of opmerkingen heeft over ons reviewbeleid, neem dan gerust contact met ons op via info@zilver.nl
Aankondiging aanpassingen reviewbeleid Kiyoh: https://kiyoh.com/nieuwe-regels-voor-reviews-de-belangrijkste-wijzigingen/