Alles over verzending, levertijden, duurzaamheid en retourneren

Wanneer u bestelt:


Nadat u, in uw winkelwagen, op bestelling verzenden heeft gedrukt ontvangt u binnen enkele minuten een e-mail waarin wij uw bestelling bevestigen en u uw bestelling/factuur kunt bekijken. Soms komt deze bevestigende e-mail niet in uw inbox maar in uw spambox, dit ligt helaas aan de provider.


Zodra we uw bestelling hebben ingepakt ontvangt u van ons een ingepakt e-mail met verzending van uw bestelling en later op de dag/avond de track & trace code of zodra PostNL de zending heeft verwerkt; wanneer u op een werkdag voor 15:00 uur bestelt wordt uw bestelling dezelfde dag, inclusief eventuele gravering verzonden. Bestellingen op vrijdag na 15:00 worden op maandag verstuurd!

We kunnen niet beloven dat uw pakketje de volgende dag wordt bezorgd, hiervoor zijn we afhankelijk van de bezorgdienst van Post.nl en daar hebben wij helaas geen enkele invloed op. Het kan gebeuren dat een zending verkeerd wordt gesorteerd, vertraging oploopt of door buren wordt aangepakt die het niet direct afgeven hierdoor kan het gebeuren dat een pakketje vertraagd bij u aankomt wij zijn hier niet voor aansprakelijk. We doen wel ons uiterste best om het pakketje alsnog zo snel mogelijk bij u te krijgen door Post.nl te bellen en te mailen en een onderzoek op te starten. Vaak duurt het onderzoek één tot 7 dagen. Wij wachten dit onderzoek altijd af, ervaring leert dat binnen deze periode het pakketje bijna altijd afgeleverd word.

Mocht een pakketje onverhoopt echt zoekraken en niet meer gevonden worden, wat bijna niet voorkomt, dan gaan we u de zending opnieuw toesturen of u het aankoopbedrag retourneren.

Alle bestellingen worden verstuurd als pakketje met track & trace code, handtekening voor ontvangst, verzekerd en alleen afgifte huisnummer. Dit om zoekraken te voorkomen, ook kunnen we uw cadeautjes zo mooier inpakken. Bestellingen vanaf 50,- euro worden gratis verzonden, voor bestellingen onder de 50,- euro wordt een bijdrage van 3,94 euro in de verzendkosten gerekend. We hanteren een minimumbestelbedrag van 24,95 euro.


Levertijd:


Zilver.nl werkt met een live voorraad, wat u op de site kunt bestellen is bij ons op voorraad en direct leverbaar. 


U kunt bij een artikel op de website zien of deze op voorraad is en welk aantal we ervan in voorraad hebben, dit staat aangegeven achter 'direct leverbaar.' Wilt een groter aantal van een artikel? Natuurlijk helpen we u dan graag en kunnen we u per artikel de levertijd doorgeven, ons telefoonnummer is: 020-4033653 van maandag t/m vrijdag vanaf 09.00 uur tot 17.00 uur


De bestelde artikelen worden naar uw wens door ons feestelijk verpakt, zie de gratis inpakservice in uw winkelwagen waar u het papier en het felicitatie kaartje kunt uitkiezen en selecteren; uw bestelling wordt in een stevige doos verzonden. In het pakketje zit geen factuur.


Natuurlijk kunt u uw bestelling ook telefonisch doen, bel 020-4033653 van maandag t/m vrijdag vanaf 08.30 uur tot 17.00 uur, wij helpen u graag. We zijn ook dagelijks bereikbaar via de live en offline chat-functie op de website of via Whatsapp.

PostNL:

Wij verzenden uw bestelling verzekerd met PostNL. U ontvangt van ons, via de e-mail, een track trace code van uw zending, deze track trace wordt zichtbaar op het moment dat PostNL het pakketje voor het eerst scannend dit is meestal laat op de avond of in de nacht, dus niet gelijk na ontvangst van de e-mail. U kunt zo zien waar de zending zich bevindt in het bezorgproces van PostNL. In de loop van de late avond kunt u bij de track & trace zien hoe laat PostNL het pakketje komt afleveren. Als u niet thuis bent bij bezorging volgt er de volgende dag een nieuwe afleverpoging, daarna wordt uw pakketje bij een PostNL locatie bij u in de buurt gebracht waar u het dan kunt ophalen! De pakketjes worden niet bij de buren bezorgd!

Al onze zendingen worden in een doosje verzonden, verzekerd met track & trace, handtekening voor ontvangst en alleen huisnummer. Wij versturen geen enveloppen of brievenbuspakketjes omdat deze te vaak niet aankomen.

Mocht er iets niet goed zijn met het opgegeven adres, de verzending met PostNL niet goed verlopen of is de status van uw pakketje dat het is afgeleverd en heeft u niets ontvangen: neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij nemen dan direct contact op met PostNL zodat het opgelost kan worden. We helpen u graag, ons telefoonnummer is 020-4033653.Wij beloven ni


Retourneren: 

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar maximaal binnen 14 dagen na ontvangst van uw herroepingsmededeling, boeken we het bedrag terug via de rekening waarmee het bij ons is binnengekomen

Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Wilt u een bestelling of artikel retourneren, ga dan naar uw account op onze website en ga naar uw bestelgeschiedenis. Hier kunt u de bestelling kiezen, klik op het referentienummer van de bestelling, waarvan u een artikel of de gehele bestelling wilt retourneren. Selecteer de artikelen die u wilt retourneren door de checkbox naast de naam of namen aan te vinken, u kunt hier ook aangeven waarom u de items retour stuurt. Zodra u klaar bent, klikt u op retourbon aanmaken en het verzoek wordt verzonden. Het verzoek verschijnt als 'wacht op bevestiging' op de pagina 'goederenretournerzendingsverzoek', zodra wij dit hebben ontvangen en goedgekeurd ontvangt u van ons een e-mail waarmee u het retourformulier kunt uitprinten met ons antwoordnummer zodat u, uw retour gratis kunt terugsturen.

Ons antwoordnummer is;

Old Memories,

Antwoordnummer 11101,

1150VB Broek in Waterland. (Het gratis retourneren geldt alleen voor adressen in Nederland)

Stuurt u uw retourzending naar ons retour zonder het antwoordnummer te gebruiken dan kunnen wij de gemaakte verzendkosten niet vergoeden. Van uw retourzending, via ons antwoordnummer, ontvangt u bij het afgeven bij PostNL een track & trace code, bewaar deze goed zodat we de zending altijd kunnen volgen en nakijken.

Verpak uw retourzending goed in een doosje, niet zonder verpakking in een envelop dit zorgt voor schade aan het sieraad of voorwerp, het retour sturen in een envelop vergroot ook de kans op wegraken. Deze enveloppen komen meestal leeg aan! Voor de retourzendingen die op deze manier worden verzonden en vermist raken zijn wij niet aansprakelijk, deze worden niet door ons vergoed. Verstuur uw retour altijd met track & trace zodat we de zending kunnen volgen!

Verstuur uw retour altijd in een stevig doosje en met track & trace, zodat we te allen tijde kunnen zien waar de zending zich bevindt!

De retourzendingen komen eerst aan bij PostNL, het antwoordnummer, en worden vaak de volgende dag bij ons aan. Binnen een week nadat wij uw retourzending hebben ontvangen, ontvangt u hiervan een bewijs in uw mailbox. Zo snel mogelijk, maar maximaal binnen 14 dagen boeken we het bedrag terug via de rekening waarmee het bij ons is binnengekomen. Een terugbetaling via PayPal neemt langere tijd in beslag dan de andere banken, de verwerking via PayPal duurt ongeveer 5 tot 10 werkdagen, hier hebben wij helaas geen invloed op. Ook het terugboeken via een creditcard duurt langer.

Heeft u voor geld overmaken gekozen dan is het fijn als u, uw bankrekeningnummer op het retourformulier invult. Heeft u voor betalen na ontvangst gekozen dan wordt het betaalverzoek stopgezet.


Retourneren vanuit het buitenland:


Het retourneren van een bestelling vanuit het buitenland is niet gratis, in dit geval zijn de retourkosten voor de klant. De verzendkosten voor deze retourzendingen dient u zelf te betalen.

Verstuur uw retour altijd in een stevig doosje en met track & trace, zodat we te allen tijde kunnen zien waar de zending zich bevindt!

Returning from abroad:

Returning an order from abroad is not free; in this case, the return costs are borne by the customer. You are responsible for covering the shipping costs for these returns.

Always send your return in a sturdy box and with tracking so that we can always see where the shipment is located.

Retour depuis l'étranger :

Le retour d'une commande depuis l'étranger n'est pas gratuit, dans ce cas, les frais de retour sont à la charge du client. Vous êtes responsable des frais d'expédition de ces retours.

Envoyez toujours votre retour dans une boîte solide et avec un suivi afin que nous puissions toujours savoir où se trouve l'expédition.

Reso dall'estero:

La restituzione di un ordine dall'estero non è gratuita; in questo caso, i costi del reso sono a carico del cliente. Lei è responsabile di coprire i costi di spedizione per questi resi.

Invia sempre il tuo reso in una scatola robusta e con tracciamento in modo che possiamo sempre vedere dove si trova la spedizione.

Rücksendung aus dem Ausland:

Die Rücksendung einer Bestellung aus dem Ausland ist nicht kostenlos; in diesem Fall trägt der Kunde die Rücksendekosten. Sie sind verantwortlich für die Deckung der Versandkosten für diese Rücksendungen.


Gegraveerde of gepersonaliseerde artikelen retourneren?:

Artikelen die gegraveerd zijn of op verzoek op maat zijn gemaakt kunnen niet worden geretourneerd of geruild. Heeft onze graveur een aantoonbare fout gemaakt in de gravering dan kunt u het artikel natuurlijk wel retourneren en dan gaan we het zo snel mogelijk vervangen.

Heeft u een fout gemaakt in de graveertekst dan kunnen we er bij verzilverde artikelen tot onze spijt niets meer aan doen, controleert u daarom altijd goed de opgegeven graveertekst in uw winkelwagen en in de bevestigende e-mail. 


Bij zilveren artikelen kunnen we de gravering vaak nog wel verwijderen en opnieuw aanbrengen.

Het is niet mogelijk om artikelen bij ons te laten graveren die niet bij ons gekocht.

Laat u een bij ons gekocht artikel elders graveren dan zijn wij niet aansprakelijk voor beschadigingen die door deze graveringen of graveermethoden ontstaan aan het artikel!


Op maat gemaakte armbanden/ringen/collier kunnen niet geretourneerd worden.


Voor meer informatie over herroepingsrecht/retourneren verwijzen wij u naar onze pagina herroepingsrecht

Wilt u de artikelen eerst bekijken? U bent van harte welkom in onze winkel te Broek in Waterland. We zijn iedere maandag tot en met vrijdag geopend van 9 tot 17 uur. 



Prijs:


Alle prijzen bij nieuwe gemaakte artikelen op onze website zijn inclusief 21% btw.
Bij aankoop van antieke of occasion artikelen wordt geen BTW vermeldt op de factuur omdat deze verkopen vallen onder de margeregeling. Bij de nieuwe artikelen is dit wel mogelijk.
Ons BTWnr; NL807523380B01.
De Old Memories BV staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Alkmaar onder nr; 36037906.

Correspondentieadres:


Old Memories
Burgemeester Peereboomweg 1 1151EC Broek in Waterland.
Wij wensen u heel veel plezier met uw aankopen en bedanken u voor uw bestelling bij www.zilver.nl

Note: Bij zilver.nl werken we met 'echte' mensen voor 'echte' mensen. Met zorg en liefde verzorgen we uw bestelling, van gravering, inpakken tot verzending. Natuurlijk maken wij ook wel eens een fout, zien iets over het hoofd, vergissen ons en zijn soms afhankelijk van een derde partij, mocht dit bij u gebeuren neem dan contact met ons op dan lossen we het zo snel mogelijk op, ons telefoonnummer is 020-4033653 van maandag t/m vrijdag vanaf 08.30 uur tot 17.00 uur

Duurzaamheid:

Ook bij Zilver.nl wordt gewerkt aan de duurzaamheid. Het versturen van zoveel pakketjes met verpakkingsmateriaal proberen we zo duurzaam mogelijk te maken. Het vulmateriaal welke wij in de pakketjes gebruiken, de 'popcorn', de witte rechte staafjes, zijn gemaakt van maiszetmeel en is biologisch afbreekbaar en oplosbaar in water.

Als we plastic gebruiken om de pakketjes op te vullen is dit hergebruikt uit zendingen die wij van leveranciers hebben ontvangen, dit maken we schoon en gebruiken we opnieuw. Ook de doosjes en het bruine inpakpapier zijn gemaakt van hergebruikt materiaal. De plastic ribzakjes om de rekening schoon en netjes te houden zijn gemaakt van bio based gerecycled plastic, net als de gripzakjes die we gebruiken om sieraden, zilverwerk en bestek te beschermen tegen krassen. Het plakband wat we aan de buitenzijde gebruiken om de doosjes te sluiten is gemaakt van papier.

Ook zijn een deel van de plastic strikken en linten vervangen voor papieren linten en raffia. In de inpakservice bieden we ook eco papier aan, dit is handgeschept papier gemaakt van de wortels van moerbeibomen. Deze bomen worden er niet voor gekapt, de wortels groeien weer aan.

Maar we moeten ook rekening houden met het feit dat uw bestelling wel heel, goed verpakt en snel bij u aankomt.

We versturen fotolijstjes met glasplaatjes, karaffen en glazen, dit moet met veel vulmateriaal en in een ruime doos anders komt het niet heel aan.

In water oplosbaar vulmiddel

We verpakken uw bestelling graag feestelijk in mooi inpakpapier met strikken. Deze verpakking mag niet beschadigen door het vulmateriaal waardoor het cadeau er rommelig uitziet als het aankomt. Vanwaar onze keuze voor de mais bubbels.

Ervaring heeft ons helaas ook geleerd dat te kleine doosjes en enveloppen een veel grotere kans op wegraken in het verzendproces hebben. Vandaar ook dat we gestopt zijn met het versturen in enveloppen, brievenbuspost en kleine maat verzenddoosjes. Dit is een bewust gemaakte keus. Voor deze zendingen geldt te vaak: weg is weg.

Gescheiden afval

Ook in onze werkruimten zamelen we het afval gescheiden in, we scheiden: papier, plastic, gft afval en ander afval. Het natuurlijk afval gaat naar onze composthoop.

Het zilver en goud welke door onze zilversmeden en de zilverfabriek van Carrs worden gebruikt is inmiddels voor ruim 90% gerecycled materiaal. Ook sieradenmerken zoals Lapponia en Bastian Inverun streven naar het maken van hun sieraden uit 95% gerecycled edelmetaal.

Lees meer:

Over ons

Bekijk ook onze collectie:

Sieraden

Oorbellen

Zilver bestek

Antiek zilver

Zilver

Kraamcadeaus